Zoekwoorden onderzoek | Molders Media

Zoekwoorden onderzoek

Welke zoekwoorden gebruiken je klanten en welke zoekwoorden passen bij je webshop? Wij hebben het antwoord! Tijdens ons zoekwoorden onderzoek duiken we in het zoekgedrag van jouw klanten. De uitkomsten kun je gebruiken voor je SEO strategie en Google Ads. Zo tillen we jouw webshop naar een hoger niveau in Google!

Score van een 9.7

Gebasseerd op echte klanten

200+

Tevreden klanten

Straight to the point

Rotterdamse mentaliteit

Stefan is de aangewezen persoon!

Voor een online marketeer met alle certificaten in de pocket moet je bij Stefan zijn. Hij is een expert als het aankomt op SEO en SEA en helpt jouw webshop naar een hoge positie binnen Google. Voor alles wat te maken heeft met zoekmachine optimalisatie en Google Adwords moet je dus bij Stefan zijn!

Zoekwoorden onderzoek is een must-have voor SEO

Het zoekwoorden onderzoek is de basis van een goede SEO strategie. Het onderzoek richt zich namelijk op de beste keywords voor je webshop. Hierdoor weet je precies hoe klanten zoeken naar jouw producten of diensten. De zoekwoorden kun je gebruiken voor zoekmachine optimalisatie. Wil je bijvoorbeeld de SEO uitbesteden? Dan zijn de keyword uit dit zoekwoorden onderzoek erg belangrijk. Door de juiste keywords te gebruiken sluit de inhoud van je webshop aan op de behoefte van bezoekers. Dit is niet alleen erg fijn voor je bezoekers, maar ook voor Google. Door de juiste keywords te gebruiken zal je webshop dus ook hoger ranken in de zoekmachines.

Google Ads en een zoekwoorden onderzoek 

Ook voor SEA (Google Ads) is het zoekwoorden onderzoek erg belangrijk. Bij Google Ads worden advertenties gemaakt aan de hand van de zoektermen. Deze keywords moeten dan wel passen bij het zoekgedrag van je klanten en de producten/diensten die je verkoopt. Wanneer je weet welke zoektermen jouw potentiele klanten gebruiken kun je doelgericht adverteren. Het zoekwoorden onderzoek is dus een goed beginpunt wanneer je zelf advertenties wilt opzetten of wanneer je kiest voor Google Ads uitbesteden. Met relevante advertenties bereik je namelijk meer conversies voor minder kosten. Dat wil toch iedereen? Het zoekwoorden onderzoek is heel belangrijk.

Het nut van een goed zoekwoorden onderzoek

Zoekmachine optimalisatie is een investering voor een langere termijn. Het kost namelijk tijd om jouw webshop goed te laten ranken in Google. Wanneer je webshop eenmaal een goede positie heeft zal die niet snel meer afgepakt worden. Een goede positie binnen Google hangt af van een aantal factoren. Deze factoren hebben onder andere te maken met de inhoud van je webshop. Sluit de inhoud aan op de behoeften van je bezoekers? Zo ja, dan blijven bezoekers langer op jouw webshop kijken wat ook weer positief is voor de ranking. 


Het zoekwoorden onderzoek geeft je inzichten in het zoekgedrag en de behoeften van je potentiele klanten, maar ook in de vragen, barrières en doelen die ze hebben. Hierdoor weet je precies wat jouw bezoeker wil of nodig heeft. Zo kun je SEO teksten laten schrijven die potentiele klanten aantrekken. Maar je kunt ook je assortiment uitbreiden. Laat het zoekwoorden onderzoek zien dan veel mensen zoeken naar een bepaald product dat jij niet hebt? Dan kun je overwegen om dit product toe te voegen aan je assortiment. Laat het zoekwoorden onderzoek zien dat veel mensen behoefte hebben aan specifieke informatie? Dan kun je blogs laten schrijven die hierop gericht zijn. Het zoekwoorden onderzoek is dus veel meer dan een rijtje keywords en zoekvolumes. Het geeft je inzichten voor een goede SEO strategie en inzichten in je klanten. Dan hebben we natuurlijk ook nog Google Ads. Ook hierbij kan het zoekwoorden onderzoek bijdragen aan succesvolle campagnes. Wat is dus het nut van een goed zoekwoorden onderzoek? Vul dat zelf maar in!

Hoe voeren wij een zoekwoorden onderzoek uit?

Wij beginnen het zoekwoorden onderzoek met kijken en vergelijken. Allereerst kijken wij naar de producten en/of diensten die je online aanbiedt. Deze zijn namelijk leidend tijdens het onderzoek. Daarna vergelijken wij je assortiment met die van je concurrenten. Wat bieden ze aan, waar richten zij zich op en hoe scoort hun webshop? Met deze informatie maken we een eerste lijst met potentiele keywords. Vervolgens maken we gebruik van diverse tools die ons helpen om nog meer inzichten te krijgen. Hierdoor krijgen we een uitgebreide lijst met verschillende keywords. Dit kunnen ook longtail, alternatieve en lokale zoekwoorden zijn. Uit deze lijst selecteren we de zoekwoorden die relevant zijn voor jouw online business. 


Tijdens het zoekwoorden onderzoek houden we niet alleen rekening met het zoekvolume, maar ook met de schrijfwijze en de match tussen jouw webshop en het keyword. Vaak zien we dat webshop eigenaren zich richten op te algemene zoekwoorden omdat deze de hoogste zoekvolumes hebben. Of dat ze woorden verkeerd schrijven. Een keyword schrijven in het meervoud of enkelvoud kan vaak al heel veel schelen qua zoekvolumes. Dit geldt ook voor woorden die los of aan elkaar geschreven worden. Wij kijken dus echt verder dan onze neus lang is! De uitkomsten van het zoekwoorden onderzoek krijg je natuurlijk netjes gepresenteerd. Het is dan aan jou wat je ermee gaat doen. Wil je de content marketing uitbesteden? Dan gaan wij samen met jou aan de slag om de uitkomsten van het onderzoek door te voeren in je webshop. Ben je benieuwd naar de mogelijkheden wat betreft het zoekwoorden onderzoek of wil je advies? Neem dan contact op met onze experts!

Zoekwoorden onderzoek?

Wil je ook resultaten behalen met jouw webshop?

Vraag een vrijblijvende offerte aan!