Wonen & tuin marketing

Molders Media

Woonspiratie en het belang van je online strategie

Inspiratie. Nee, wóónspiratie natuurlijk. Want voordat mensen die woonkamer opnieuw gaan inrichten, die tuin op de schop gooien, of in het nieuwe huis aan de klus gaan, zijn ze al maanden bezig met inspiratie opdoen. Het succes van klusprogramma’s en woonprogramma’s is er volledig van afhankelijk.

Je hebt dus vaak een laaaaange aanlooptijd naar de aankoop. En dit heeft natuurlijk invloed op je online marketing strategie. Hoe pak je dat aan? Met welke ontwikkelingen in de online wonen en tuin branche hou je rekening?

De voordelen van Molders Media.

  • Meerdere succescases in de branche wonen en tuin
  • We kennen de valkuilen van deze branche en vermijden deze voor je
  • We innoveren. Klein experimenteren en bij succes opschalen. Zo vinden we best practises uit
Hi!
Ik ben Avtar.

jouw aanspreekpunt voor alle SEO en website gerelateerde vragen of opmerkingen.

Avtar Singh
 

Wat heb jij aan ons als bureau voor wonen en tuin marketing?

Molders Media

Een plek in de frontlinie waar het gebeurt.

Verlichting, woondecoratie, klusmateriaal, tuinmeubels en ander klein bier, kopen mensen vaak online, waarbij het aankoopproces relatief kort is.

Doordat wij bij Molders Media gespecialiseerd zijn in online marketing voor webshops, kunnen wij alle diensten aanbieden die je nodig hebt om het te killen in Google. Zo doen we dat:

  • Organisch bereik door zoekmachine-optimalisatie van je webshop en door SEO-blogs te schrijven (“3 woonkamertrends waar we komend jaar afscheid van gaan nemen” of “De mooiste zomerbloeiers voor een schaduwtuin” of “Een gezellig terras met betonmeubelen: zo doe je dat.” Enzovoorts)
  • Adverteren in Google, Facebook en Instagram.
  • Google Shopping of een affiliate marketingstrategie voor je opzetten en uitvoeren.

Online oriënteren = bij jou geld spenderen.

Verkoop je keukens, matrassen, banken, of andere grote aankopen die een consument toch echt eerst wilt zien en voelen, voordat ie het koopt? Dan denk je misschien: “Mijn producten kopen ze niet online. Dus waarom zou ik investeren in online marketing?”

Het antwoord: Omdat het aankoopproces voor dit soort producten online begint, om zich pas halverwege te verplaatsen naar fysieke winkels. Ben je aan het begin van de funnel niet goed online zichtbaar, dan mis je aan het einde van de funnel omzet.

Volgens branche-organisatie INretail bezoekt meer dan 50% van alle meubelkopers naast de winkel van aankoop geen andere fysieke winkel. Vertaald en toegepast: Heb je je bezoeker online al op jouw website, en weet je hem te verleiden tot een bezoekje aan jouw showroom, dan is de kans 50% dat hij bij jou ook zijn aankoop doet.

Dus ook als je alleen een fysieke winkel hebt, móét je aan online marketing doen, om al vroeg in het oriëntatieproces je klanten binnen te halen.

Molders Media

Zo helpt Molders Media je verder.

De uitdaging bij Wonen en tuin is de lange customer journey: Jij moet er als merk zijn voor inspiratie, oriëntatie én aankoop. De laatste stap vindt vaak plaats in de fysieke winkel. Maar om dat te bereiken moet je in het proces op alle punten zichtbaar, relevant en uniek zijn.

Ga er maar aanstaan met je online marketing. Hoe ben je in al die fases top of mind, hoe zorg je voor een slimme remarketingstrategie, hoe krijg je kliks naar je webshop, en hoe vinden de euro’s van de consument hun weg naar jouw (digitale) kassa?

We hebben ruime ervaring met het opzetten, uitbouwen en marketen van webshops in wonen en tuin. We kennen de uitdagingen van de branche. En kennen de uitdagingen van kleinere spelers die tegen de giganten moeten opboksen.

Bel ons niet…

  • Als je Russische roulette wilt spelen met je portemonnee
    Jij bent eigenaar van al je data, je hebt toegang tot je eigen Google Analytics en je bent ook welkom met een klein budget. Best uniek in onze branche, kunnen we je vertellen. Maar wij vinden dat logisch.
  • Als je gelokt wilt worden met gouden bergen
    Je krijgt van ons altijd een eerlijk verhaal: We kunnen vooraf door onze vooronderzoeken al goed inschatten wat je resultaat gaat zijn. Zien we geen kansen, dan gaan we niet aan de slag voor je. Ook tussentijds sturen we bij.
  • Als je graag een tweede of zelfs derde bureau inschakelt voor je online marketing
    Andere online marketingdiensten nodig? Opschalen? Wij groeien met je mee. Omdat we als specialist in online marketing voor webshops ALLE vormen van online marketing aanbieden. En werken voor kleine spelers en de grootste bedrijven in hun branche.
  • Als je ’s avonds in slaap wilt vallen met ons antwoordapparaat
    Want als je ons belt op welk goddeloos tijdstip dan ook, is de kans heel groot dat we gewoon opnemen. En je probleem zelfs meteen fixen. Zodat de verkoop in je webshop gewoon door kan gaan, en je geen kostbare euro’s verliest.

Ok, je belt ons toch. Dan krijg je…

  • Een idee of je wel lekker met ons kunt samenwerken. Want niet iedereen kan onze directheid waarderen. We zijn hierin de Nederlanders onder de Nederlanders zeg maar.
  • Meteen je eerste praktische tips, omdat we meteen even naar je webshop kijken.
  • Meteen een strategische tip. Hoe je de belangrijkste online marketing valkuil in jouw branche vermijdt bijvoorbeeld.

We laten je graag persoonlijk onze cases zien. Maak een afspraak.

Avtar Singh

Neem vrijblijvend contact op met Avtar.

Klaar om hoger in Google te komen?

Neem contact met ons op.