Werkwijze

Molders Media

Onderzoek- en analysefase.

Geen enkele winstgevende online marketing strategie ontstaat zonder een degelijk (voor)onderzoek van je huidige situatie. Vandaar dat we ook beginnen vanaf 0. We nemen eerst je huidige website of webshop onder de loep. We bekijken bijvoorbeeld hoe je ervoor staat op het gebied van (technische) SEO, maar uiteraard analyseren we ook de markt, je concurrenten en natuurlijk je doelgroep. Dit doen we, zodat we jouw kansen binnen de markt kunnen bepalen.

We maken gebruik van een handige checklist waaruit voortkomt welke online marketing kanalen interessant zijn voor jouw business, maar bijvoorbeeld ook welke relevante zoekwoorden kansen bieden zodra je hier op gevonden wordt. Aan de hand van dit vooronderzoek zullen we winstgevende online marketing strategie én een plak van aanpak opstellen.

Strategie en plan van aanpak.

Voordat we in staat zijn om een winstgevende strategie en plan van aanpak op te stellen is belangrijk dat een aantal zaken helder zijn, zoals:

  • De werkzaamheden: welke taken moeten er verricht worden om het maximale uit je online business te halen?
  • Planning: wie is verantwoordelijk voor de uitvoering van deze taken?
  • Kanalen: gaan we gebruik maken van SEO, SEA, social media of een combinatie van deze online marketing kanalen?
  • KPI’s: welke online marketing doelstellingen stellen we op?
  • Resultaat: wat is het te verwachten resultaat?

Zodra we deze bovenstaande zaken op een rijtje hebben gezet schakelen we dit direct door naar jou. Zo weet jij waar we mee aan de slag gaan, hoe we hiermee aan de slag gaan én wat je uiteindelijk van ons kan verwachten.

Implementatie.

Hebben we de huidige situatie van je website of webshop in kaart gebracht en een plan van aanpak gemaakt? Dan kunnen we bij jouw goedkeuring meteen aan de slag. We focussen ons op de relevante onderdelen die uit het plan van aanpak naar voren zijn gekomen, zoals bijvoorbeeld:

  • Je website organisch beter vindbaar maken. We schrijven SEO-geoptimaliseerde content, we zorgen voor relevante backlinks en we zorgen ervoor dat de techniek van je website perfect is ingericht voor optimale vindbaarheid binnen Google.
  • Het opzetten van winstgevende social media of Google Ads campagnes.

Monitoring en optimalisatie.

Online marketing is een vak waar je dagelijks mee bezig moet zijn, want je concurrenten doen dit namelijk ook. Onze specialisten monitoren en analyseren jouw website en/of campagnes dan ook dagelijks. Aan de hand van deze data bepalen we of we onze strategie moeten aanpassen of dat we bijvoorbeeld meer budget moeten inzetten op goedlopende campagnes. Monitoring en optimalisatie doen we met één doel: maximaal rendement voor jouw online business.

Rapportage.

Iedere maand ontvang je van ons een rapportage. Hierin vind je al onze werkzaamheden terug net als de resultaten die we hebben geboekt. Binnen één oogopslag zie je hoe jouw website is gestegen binnen de organische zoekresultaten van Google, maar bijvoorbeeld ook wat jouw Facebook campagne heeft gekost en opgeleverd. Voor eventuele extra uitleg over de rapportage zijn we natuurlijk altijd bereikbaar.

Avtar Singh

Neem vrijblijvend contact op met Avtar.

Klaar om hoger in Google te komen?

Neem contact met ons op.