Wat kan Channable betekenen voor jouw online business?

Channable biedt een uitstekende oplossing voor mensen die hun producten op de meest optimale wijze via verschillende kanalen kunnen aanbieden. Door gebruik te maken van deze software wordt het dan ook veel eenvoudiger mogelijk gemaakt om je producten aan te bieden op niet alleen vergelijkingssites, maar ook op bijvoorbeeld affiliate platformen en marktplaatsen. Door gebruik te maken van Channable wordt het mogelijk om de data die wordt aangeleverd niet alleen aan te vullen, maar ook te optimaliseren. Bovendien is het zo dat je ook eenvoudig producten kan selecteren en kan filteren. Het doel hiervan is natuurlijk duidelijk. Het gaat daarbij immers over het behalen van betere resultaten dan dat louter en alleen het geval zou zijn wanneer er gebruik wordt gemaakt van kale data. Dit lijkt allemaal behoorlijk voor de hand liggend te zijn, maar in de praktijk is dit vaak net wat complexer. Wil jij hier graag alles over te weten komen? Lees dan vooral snel verder en ontdek wat Channable ook voor jou kan betekenen.

Datafeeds, tegenwoordig eigenlijk onmisbaar

Goed, ondertussen weten we dus dat we met behulp van Channable datafeeds als het ware kunnen gaan optimaliseren. De vraag is waarom dat nu precies nodig is. In eerste instantie kunnen we vaststellen dat er tegenwoordig tal van belangrijke partijen bestaan die het gebruik van een datafeed vereisen. Het kan hierbij niet alleen gaan om vergelijkingssites, maar ook om advertentieplatformen zoals bijvoorbeeld Google Shopping. De datafeed waar gebruik van dient te worden gemaakt kan in de praktijk ook altijd behoorlijk verschillend zijn. Dit is het gevolg van het feit dat lang niet iedereen dezelfde producten verkoopt. Daarnaast is het ook nog eens zo dat elke webbouwer diens datafeeds op een andere manier kan inrichten. Zaken die je bijvoorbeeld bij webshops in de hoofdfeed terug kan vinden zijn de volgende:

  • De naam van het artikel;
  • Een beschrijving van het artikel;
  • De prijs die wordt aangerekend;
  • Hoeveel voorraad er beschikbaar is;
  • In welke maten het artikel verkrijgbaar is;
  • Welke kleuren er beschikbaar zijn;
  • Het artikelnummer waar het product over beschikt;

Het aanleveren van de datafeed is overigens ook mogelijk in tal van verschillende formaten. Over welke formaten het dan precies gaat is uiteraard afhankelijk van de verzoekende partij. Controleer dus altijd goed in welke formaten de gevraagde feed kan worden aangeleverd.

Hoe gebruiken partijen jouw datafeeds?

Datafeeds worden vandaag de dag steeds meer gebruikt door allerhande verschillende online platformen. Het gaat hierbij onder meer om platformen zoals met name:

  • Google Shopping;
  • Fashionchick;
  • Kieskeurig;

Bovenstaande platformen zijn uiteraard nog maar het puntje van de ijsberg. In de praktijk zijn er dan ook nog heel wat meer partijen die datafeeds vereisen. Wanneer er geen gebruik wordt gemaakt van Channable zal je kunnen vaststellen dat je op verschillende momenten wellicht tegen bepaalde problemen aan zal lopen. Het is namelijk zo dat elk platform bepaalde, concrete eisen vooropstelt aan de datafeeds waar gebruik van wordt gemaakt. Dit heeft te maken met het feit dat zij natuurlijk graag willen dat de datafeed waar gebruik van wordt gemaakt zo relevant mogelijk is voor hun gebruikers. Door deze eisen is het mogelijk dat je datafeed afgekeurd zal worden. Dit kan bijvoorbeeld het geval zijn omdat er sprake is van het ontbreken van bijvoorbeeld de EAN-codes. In deze situatie zal je meteen kunnen vaststellen waar de kracht in schuilt van de software Channable. In een mum van tijd wordt het immers mogelijk gemaakt om datafeeds te kunnen creƫren die perfect de vooropgestelde verwachtingen zullen weten in te lossen.

Welke oplossing biedt Channable precies?

Op het ogenblik dat er een standaard datafeed wordt gemaakt zal je kunnen vaststellen dat het hierbij gaat om een ruwe feed. Deze feed vormt een degelijke basis, maar is niet geoptimaliseerd aan de eisen die door verschillende platformen worden gesteld. Het is net op dit vlak dat Channable een belangrijke meerwaarde weet te creĆ«ren. Deze software maakt het immers mogelijk om de ruwe datafeed waarover je beschikt aan te passen en bij te vullen. Om dit voor mekaar te krijgen wordt er gewerkt met zogenaamde ‘rules’. Dit zorgt er voor dat het voor jou op een uitermate efficiĆ«nte manier mogelijk wordt om de datafeed waarover je beschikt aan te passen aan de hand van de specifieke eisen die per platform worden gesteld.

Molders Media, partner van Channable

Wij zijn van mening dat Channable een uitstekende en vooral ook uitermate efficiƫnte oplossing biedt voor partijen die tegen problemen aanlopen met hun datafeeds. Het is zeer belangrijk om er voor te zorgen dat de datafeeds waar je gebruik van maakt je precies datgene leveren wat je nodig hebt. Indien dat niet het geval is bestaat immers het risico dat je feed zal worden afgekeurd. Dit uiteraard met alle gevolgen van dien. Zorg er dus voor dat je dergelijke problemen altijd kan voorkomen. Gebruikmaken van deze speciale software kan daar zeker bij helpen. Wij bij Molders Media zijn overigens een officiƫle partner van Channable waardoor wij uitstekend in staat zijn om jou verder te helpen met alle problemen die je ervaart met je datafeeds.

Dit vind je vast ook leuk

Lightspeed eCom
Leadinfo
GTmetrix

Klaar om hoger in Google te komen?

Neem contact met ons op.

Ook wij gebruiken cookies!

Wij gebruiken cookies om jouw ervaring op onze website te verbeteren, het verkeer te analyseren en om persoonlijke advertenties te kunnen tonen via derde partijen. Klik op "OK" om verder te gaan.

Privacybeleid | Sluiten

Cookieverklaring

Bewerk jouw voorkeuren hieronder.

Bekijk omschrijving
Vergeet mijn instellingen Verwijderd!