Retail & e-commerce marketing

Molders Media

Moordende concurrentie

Nergens zo’n interessant online speelveld als in retail en e-commerce.

Nadelen

  • Grote concurrentie.
  • Bij verkoop via publishers en affiliates: grote zichtbaarheid, maar kleine marges.
  • Er is geen ‘one size fits all’ online marketing aanpak.

Voordelen

  • Als nieuwe online speler kun je relatief makkelijk een plek krijgen op de markt als je slim gebruik maakt van SEO.
  • Het grootste deel van alle aankopen doen consumenten nog steeds in stenen winkels. Er liggen dus kansen door combinatie van online (je webshop) en offline (je stenen winkel).

De voordelen van Molders Media.

  • Wij zijn gespecialiseerd in online marketing voor webshops
  • Wij kicken niet op hoe groot je bent. We werken voor landelijke spelers die #1 zijn in hun branche. En voor kleinere bedrijven die willen groeien
  • Bij ons ben je al welkom met een klein budget. Je krijgt inzicht in en toegang tot al je data. En data is altijd van jou. Voor ons heel vanzelfsprekend, maar vaak kom je van een koude kermis thuis als je dit aan andere online marketing bureaus vraagt
Hi!
Ik ben Avtar.

jouw aanspreekpunt voor alle SEO en website gerelateerde vragen of opmerkingen.

Avtar Singh
 

Wat heb jij aan ons als bureau voor retail en e-commerce marketing?

Molders Media

See: He, wat leuk, wat is dit.

Klanten zijn zich aan het oriënteren.

  • Maar ze weten nog niet of ze überhaupt die nieuwe keuken gaan kopen of dat ze de oude laten zitten.
  • Ze hadden nog nooit van jouw gadget gehoord en ze komen ‘m online voor het eerst tegen.
  • Of ze surfen inspiratieloos op een publisher / affiliate site op zoek naar hét verjaardagscadeau voor hun lief.

In deze fase van de strijd ben je bezig met naamsbekendheid en inspiratie.

Dit doe je door:
SEO inspiratie- en trendblogs, e-mailmarketing, en Facebook- en Instagram marketing die focust op inspiratie.

Think: Ga ik dit kopen.

Je klanten weten inmiddels wel dat je er bent. Of dat jouw product bestaat. Maar ze weten ook dat jouw concurrentie bestaat. En voor elk product zijn er ook 10 alternatieven:

  • “Die verjaardag: geef ik een gepersonaliseerde badjas, of toch dat uitje naar dat toprestaurant?”
  • “Ga ik die 1000 euro uitgeven aan een reisje, of koop ik daarvoor liever een nieuw matras?

Je concurreert dus niet alleen met jouw directe concurrenten. Maar ook met concurrenten in een totaal andere hoek. Ook concurreer je als webwinkel met stenen winkels en andersom.

In deze fase van de strijd ben je bezig met inspireren en voordelen benoemen. Dus wat kun je ermee, en hoe maakt dit product het leven van je klant leuker, makkelijker, rijker, gezelliger, etc.

Dit doe je door:
SEO-blogs, Facebookmarketing, Lokale SEO, Zoekmachine-optimalisatie, SEO-copywriting, en e-mailmarketing.

Molders Media
Molders Media

Do: Ja, ik koop dit.

He he… Eindelijk is je doelgroep klaar om de portemonnee te trekken. Ze weten wat ze willen hebben. Nu nog kiezen bij wie. Heb je in de See en Think fase een loyale fanbase opgebouwd? De kans bestaat dat je top of mind bent en dat mensen bij jou een aankoop doen. Of dat nou online is, of in je stenen winkel.

Geen paniek als je niet aan pre-marketing doet (je bent dan al aanwezig in de oriëntatiefase). Want de customer journey van klanten is allang niet meer volgens het boekje. In elke fase van de strijd kun je er nog tussenkomen. Op dit punt gaat het eindelijk om verkopen.

Dit doe je door:
Google Ads, Google shopping, Affiliate marketing, Facebook marketing, Instagram marketing en remarketing.

Care: Ik kom hier nog ’s terug.

De makkelijkste manier om nieuwe klanten te krijgen, is bestaande klanten behouden.

Maar of mensen na een aankoop nog ’s bij je terug komen, heb je vooral zelf in de hand. Als je product van slechte kwaliteit is, je service om te janken, en jouw klant binnen de levertijd van jouw product een kind kan verwekken én baren: dan heeft care marketing geen zin.

Maar is dat op orde, dan wil je je klant behouden. Dit kun je doen met 3 doelen:

  • Resellen: Sturen op een herhaalaankoop van hetzelfde product.
  • Crosssellen: Je klant heeft product X gekocht, dan is ie vast ook in product Y en Z geïnteresseerd.
  • Upsellen: Je hebt je klant een instapdienst of -product verkocht, zodat hij vrij risicoloos met je kon kennismaken. Nu je klant die eerste horde heeft genomen, wil je ‘m warm maken voor een grotere aankoop.

Dit doe je door:
Remarketing via Facebook, Instagram, zoekmachine-optimalisatie, en e-mail marketing.

Molders Media

Zo helpt Molders Media je verder.

We stellen samen met jou de strategie op die bij jou past. Die is afhankelijk van jouw branche, jouw doelgroep, jouw bedrijf, jouw aanbod, jouw budget en jouw doelstellingen.

We nemen alle mogelijkheden door, benoemen kansen en risico’s, en doen grondig vooronderzoek om haalbaarheid te bepalen. Tijdens de campagnes die we draaien houden we je bij de les, en heb je zelf inzicht in je data. Je hoeft dus niet op onze rapportages en telefoontjes te wachten.

Bel ons niet…

  • Als je Russische roulette wilt spelen met je portemonnee
    Jij bent eigenaar van al je data, je hebt toegang tot je eigen Google Analytics en je bent ook welkom met een klein budget. Best uniek in onze branche, kunnen we je vertellen. Maar wij vinden dat logisch.
  • Als je gelokt wilt worden met gouden bergen
    Je krijgt van ons altijd een eerlijk verhaal: We kunnen vooraf door onze vooronderzoeken al goed inschatten wat je resultaat gaat zijn. Zien we geen kansen, dan gaan we niet aan de slag voor je. Ook tussentijds sturen we bij.
  • Als je graag een tweede of zelfs derde bureau inschakelt voor je online marketing
    Andere online marketingdiensten nodig? Opschalen? Wij groeien met je mee. Omdat we als specialist in online marketing voor webshops ALLE vormen van online marketing aanbieden. En werken voor kleine spelers en de grootste bedrijven in hun branche.
  • Als je ’s avonds in slaap wilt vallen met ons antwoordapparaat
    Want als je ons belt op welk goddeloos tijdstip dan ook, is de kans heel groot dat we gewoon opnemen. En je probleem zelfs meteen fixen. Zodat de verkoop in je webshop gewoon door kan gaan, en je geen kostbare euro’s verliest.

Ok, je belt ons toch. Dan krijg je…

  • Een idee of je wel lekker met ons kunt samenwerken. Want niet iedereen kan onze directheid waarderen. We zijn hierin de Nederlanders onder de Nederlanders zeg maar.
  • Meteen je eerste praktische tips, omdat we meteen even naar je webshop kijken.
  • Meteen een strategische tip. Hoe je de belangrijkste online marketing valkuil in jouw branche vermijdt bijvoorbeeld.

We laten je graag persoonlijk onze cases zien. Maak een afspraak.

Avtar Singh

Neem vrijblijvend contact op met Avtar.

Klaar om hoger in Google te komen?

Neem contact met ons op.