Remarketing is het toetje op de menukaart van online marketing. Want remarketing staat nooit op zichzelf. Je bent altijd eerst bezig met Google Ads, Google Shopping of Facebook advertenties. Maar daarna komt de kers op de taart: remarketing!

Remarketing betekent dat je bijhoudt welke bezoekers je webshop, website of Facebookpagina bezoeken. En dat je jouw product daarna via advertenties op andere websites of op social media ‘heel toevallig’ weer onder de aandacht brengt.

Niet iedereen die je webshop bezoekt, laadt meteen zijn winkelwagentje vol, of ramt gelijk op de bestelknop. Soms zitten je klanten nog in de oriëntatiefase en zijn ze meerdere aanbieders met elkaar aan het vergelijken. Of hebben ze wel hun mandje volgeladen, maar worden ze gestoord in hun aankoopproces: de trein rijdt net het station binnen, het eten is klaar, of ze krijgen ‘pling!’ een appje binnen, waardoor de aandacht ineens weg is.

Met remarketing haal je die klanten op een later moment gewoon alsnog binnen. Als je het tenminste goed aanpakt. Daarom besteed je remarketing het beste uit aan een bureau met een bewezen trackrecord voor succes.

De voordelen van remarketing uitbesteden

  • Remarketing is altijd gebaseerd op bestaande lopende campagnes. Die hebben wij als het goed is al succesvol voor je opgezet, dus remarketing nemen we makkelijk mee
  • We kennen de sweetspot van een succesvolle campagne: maximale exposure, zonder te spammen
  • Budgetvriendelijk: klein beginnen om te testen en daarna succesvol opschalen
Stefan Molders

Hi! Ik ben Stefan, jouw aanspreekpunt bij Molders Media. Voor al jouw vragen en opmerkingen kun je contact met mij opnemen.

Wat heb je aan ons als remarketing bureau?

Klein beginnen om groot te winnen

“Ik geloof niet in remarketing, want ik vind het zelf rete-irritant!” Of: “Ik heb zo weinig budget”. In beide gevallen zeggen we: remarketing werkt. Echt. We hebben de cases. Maar we snappen dat the proof of the pudding in the eating zit. En dus kunnen we klein beginnen voor je. 100 euro is al genoeg om de eerste resultaten te boeken. Zodra je merkt dat het werkt en je er meer conversie door krijgt, kunnen we ook je remarketingbudget ophogen. 

We vinden de sweetspot

Ergens tussen ‘de kracht van herhaling’ en ‘stalking’ zit een sweetspot. Maximale exposure, zonder dat je doelgroep het ervaart als spam. Die sweetspot verschilt per type product of dienst. Voor een gadget ben je na een paar dagen wel klaar met remarketen. Voor producten waar mensen langer over nadenken, bijvoorbeeld een kokendwaterkraan of makelaarsdiensten, kun je langer remarketen.

Sweet, sweeter, sweetest

Het leuke van een remarketingcampagne is dat je ons eigenlijk nauwelijks ziet. We stellen de boel eenmalig met je in (welke sites, welke frequentie, duur van de remarketingcampagne), en daarna zie je vooral de resultaten.

Achter de schermen blijven we je campagne natuurlijk wel volgen. We verlengen of verkorten de campagne als dat beter is, of veranderen de remarketingfrequentie. Want die sweetspot is ons nooit sweet genoeg.

Wij werken o.a. voor

Jouw resultaat van remarketing uitbesteden aan Molders Media

De zoete smaak van meer traffic naar je webshop of website. Proef je ‘m? Lekker hè? Dat is wat remarketing je kan geven. Toch hoor je ons niet zeggen dat je altijd meer omzet draait door remarketing. Want zoals met alle vormen van marketing: er moet wel vraag zijn naar je aanbod, je prijzen moeten passend zijn, je webshop moet een goede bezoekerservaring bieden, en zo zijn er nog een stuk of wat factoren die de aankoopbeslissing van je klant beïnvloeden.

Maar eerlijk is eerlijk: we zouden raar staan kijken als je conversie níét stijgt door remarketing.

We laten je graag persoonlijk onze succescases zien. Maak een afspraak.

Stefan Molders

Neem vrijblijvend contact op met Stefan!

Sluit Menu