Direct het antwoord met Google featured snippets

Wanneer je een zoekopdracht ingeeft in Google zal het je ongetwijfeld reeds zijn opgevallen dat er bepaalde uitgelichte zoekresultaten helemaal bovenaan de pagina worden weergegeven. Deze uitgelichte zoekresultaten noemen we 'Featured Snippets'. Het betreft hier resultaten die meteen een concreet antwoord geven op de vraag die door de bezoeker is…

0 Reacties

Val meer op met Google rich snippets

Tegenwoordig is het bijzonder belangrijk om ervoor te zorgen dat de zoekresultaten die leiden naar je website zo opvallend mogelijk kunnen worden weergegeven. Dat blijkt niet altijd een even eenvoudige opdracht te zijn, maar gelukkig bestaat er nu zoiets als 'rich snippets'. Het gaat hierbij om een vorm van 'structured…

0 Reacties

Hreflang; internationaal ondernemen

Is je bedrijf de voorbije jaren aanzienlijk gegroeid, maar heb je kunnen vaststellen dat een deel van je doelgroep zich in het buitenland bevindt? Worden deze potentiële klanten nu nog niet bereikt, simpelweg omdat je website of webshop daar niet op is afgestemd? In dat geval kan het inzetten van…

0 Reacties

Voorkom duplicate content met canonical URL’s

Eén van de belangrijkste factoren waar je altijd rekening mee dient te houden bij het opzetten van een website of webwinkel is dat er geen sprake is van duplicate content. Het betreft hier specifieke content welke op meer dan één pagina is terug te vinden. Wanneer Google dit opmerkt zal…

0 Reacties

Google Analytics en de AVG

Het merendeel van de mensen die eigenaar zijn van een website kiezen er voor om de (bezoekers)data van hun website te analyseren met behulp van Google Analytics. Dat is bijzonder slim, maar het zorgt er wel voor dat je over een (extra) aandachtspunt beschikt met betrekking tot de nieuwe gegevensbeschermingswet…

0 Reacties

De gevolgen van de wijziging cookiewet (AVG/GDPR)

De voorbije jaren is er heel wat te doen geweest over de zogenaamde 'cookies' waar op het internet gebruik van wordt gemaakt. Dit niet alleen in de online wereld van gebruikers en ontwikkelaars, maar ook van website-eigenaren en online marketeers. Er kan bovendien worden vastgesteld dat niet uitsluitend de online…

0 Reacties

De meerwaarde van neuromarketing voor jouw website

Wellicht ben jij je er wel bewust van met welke verschillende factoren je rekening dient te houden om met jouw website zoveel mogelijk potentiële klanten te bereiken. Wordt er bijvoorbeeld reeds gebruik gemaakt van mogelijkheden om meer verkeer naar je website te loodsen? En worden de websiteteksten op je website…

0 Reacties

Einde van de kennisbank

Einde van de kennisbank

Sluit Menu