Instagram remarketing

Molders Media

Als je jaagt en met hagel schiet, raak je veel doelen een beetje.

Als je jaagt en je schiet met het juiste geweer, op het juiste target, en je vuurt op het juiste moment? Dan raak je je target in 1 keer. BOEM! Effectief als een malle. En exact wat we voor je doen met Instagram remarketing.

Hoe het werkt?

Stel, je bent een vitaminewebshop, en jouw klant bezoekt de productpagina van een magnesium-supplement. Je klant twijfelt of ze dit mineraal überhaupt bij moet slikken, ze is al aanbieders aan het vergelijken, of ze heeft het product zelfs in haar winkelmandje gestopt, maar wordt gebeld als ze wil afrekenen, en ze vergeet daarna de aankoop te voltooien.

Met remarketing haal je deze klant later gewoon alsnog binnen. Remarketing betekent dat je bijhoudt welke bezoekers je webshop, website of Instagram pagina bezoeken. En dat je jouw product daarna via advertenties op Instagram ‘heel toevallig’ weer onder de aandacht brengt van die persoon. Eventueel met kortingscode in de advertentie, zodat ze dat gevulde winkelmandje op de site alsnog afrekenen.

Waarom remarketing werkt? Mensen hebben even niks te doen, en scrollen door hun Instagram tijdlijn. Als jij daar ineens tussen staat, tref je ze op een ontspannen moment. Ze zijn ontvankelijk voor je. Ze worden herinnerd aan hun bezoek aan je website, klikken met een beetje mazzel weer op je advertentie, en bedenken: “Ha, wat fijn om meer energie te hebben door magnesium. Weet je wat: ik koop dat supplement nu.”

Zo kan Instagram remarketing voor je werken. Als je het tenminste goed aanpakt… Daarom besteed je remarketing het beste uit aan een bureau met een bewezen trackrecord voor succes.

De voordelen van Instagram remarketing uitbesteden.

  • We kennen de strategie achter succesvolle Instagram remarketing
  • We kennen de sweetspot van een succesvolle campagne: maximale exposure, zonder te spammen
  • Budgetvriendelijk: klein beginnen om te testen en daarna succesvol opschalen
Hi!
Ik ben Stefan.

jouw aanspreekpunt voor alle SEA, social media en webshop gerelateerde vragen of opmerkingen.

Stefan Molders
 

Wat heb jij aan ons als bureau voor Instagram remarketing?

Molders Media

Klein beginnen om groot te winnen.

“Ik geloof niet in Instagram remarketing” of “Ik heb zo weinig budget”.

In beide gevallen zeggen we: Instagram remarketing werkt. Echt. We hebben de cases en laten ze je zien.

Maar we snappen ook wel dat je eerst wilt zien dát het werkt, voordat je met grof geschut begint. En dus kun je al met een klein budget beginnen.

Zodra je ziet dat het inderdaad werkt en je er meer conversie door krijgt, kunnen we ook je remarketing budget ophogen.

Raak, raker, raakst.

Hoeveel dagen, en hoe vaak per dag moet je je advertentie onder de aandacht brengen van het scrollende en swipende Instagram publiek? Dit verschilt per type product. We kennen het verschil tussen maximaal targeten en spammen. Voor een sokken of make up ben je na een paar dagen wel klaar met remarketen. Voor producten waar mensen langer over nadenken, bijvoorbeeld een online groepsvakantie of een sierkachel, kun je langer remarketen. We stellen op basis van eerdere cases, jouw product en jouw doelgroep in hoe we gaan schieten. En stellen het vizier net zo lang bij tot je niet meer raker kunt schieten.

Molders Media

Instagram remarketing uitbesteden aan Molders Media.

Instagram adverteren werkt vooral voor naamsbekendheid en engagement. Bij remarketing is dat anders. Je doelgroep kent je product al. En je doelgroep heeft al interesse getoond in je product. Anders was hij of zij niet al op je website geweest. Je doelgroep zit dus al klaar om geraakt te worden met je advertentie. Een extra sitebezoek en conversie zijn dus heel dichtbij!

Levert Instagram remarketing dus altijd meer euro’s in de kassa op? Nee. Want zoals met alle vormen van marketing: er moet wel vraag zijn naar je aanbod, je prijzen moeten passend zijn, je webshop moet een goede bezoekerservaring bieden, en zo zijn er nog een stuk of wat factoren die de aankoopbeslissing van je klant beïnvloeden.

Het leuke aan ons is: Als wij vooraf door onze research geen vertrouwen hebben dat een Instagram remarketing campagne voor jouw webshop meer oplevert dan het kost, gaan we sowieso niet met je in zee. We zijn namelijk zelf ondernemer en weten dat je elke euro maar 1 keer kunt uitgeven. En we willen onze reeks aan succescases niet onderbreken met een mislukte case en slechte recensies. Daarom gaan we alleen aan de bak als vooraf alle signalen op groen staan voor je.

We laten je graag persoonlijk onze succes cases zien. Maak een afspraak.

Stefan Molders

Neem vrijblijvend contact op met Stefan.

Klaar om hoger in Google te komen?

Neem contact met ons op.