Instagram adverteren

Molders Media

Ben jij nog niet aan de slag gegaan met Instagram adverteren? Dan laat je kansen liggen. Instagram is namelijk uitgegroeid tot een social media platform met meer dan een miljard actieve gebruikers. Ook jouw doelgroep is dus aanwezig op Instagram en dit biedt jouw online business kansen om ze te benaderen met effectieve en doelgerichte advertenties.

Voor veel ondernemers is adverteren via Instagram echter een nieuw fenomeen en we merken dan ook dat veel ondernemers niet precies weten wat ze aan moeten met dit social media kanaal. Bij Molders Media weten we echter precies wat de sterktes van Instagram adverteren zijn en hoe we deze sterktes optimaal kunnen benutten voor het maken van relevante advertenties voor joúw doelgroep.

Zie jij kansen voor jouw online business met betrekking tot Instagram adverteren? Laat ons je dan adviseren óf besteedt Instagram adverteren aan ons uit.

De voordelen van Instagram adverteren.

  • Specifieke targeting op basis van interesses en demografische kenmerken van je doelgroep.
  • Instagram vergroot je zichtbaarheid en naamsbekendheid.
  • Betaalbaar een zeer groot publiek bereiken.
Hi!
Ik ben Stefan.

Jouw aanspreekpunt voor alle SEA, social media en webshop gerelateerde vragen of opmerkingen.

 

Wat heb jij aan ons als bureau voor Instagram adverteren?

Molders Media

Doelgericht adverteren op Instagram.

Doordat Instagram onderdeel is van Facebook is het mogelijk om zeer doelgericht te adverteren. Dit wordt mogelijk gemaakt doordat er bij Instagram adverteren gebruik wordt gemaakt van de gegevens van Facebook gebruikers.

Op het moment dat Facebook en Instagram gebruikers een profiel aanmaken accepteren ze dat hun gegevens worden opgeslagen en gebruikt kunnen worden voor doelgerichte reclames.

Instagram advertenties maken dus gebruik van de beschikbare data van Facebook en hierdoor is het mogelijk om jouw advertenties te vertonen aan mensen op basis van interesses, demografische gegevens, gedrag, affiniteiten, retargeting-lijsten en vergelijkbare doelgroepen.

De mogelijkheden van Instagram adverteren zijn dus zeer uitgebreid en het is belangrijk dat je weet waar je aan begint. Heb je hulp of advies nodig? Schakel dan de hulp in van Molders Media.

Verhoog je naamsbekendheid en omzet.

Instagram adverteren maakt het mogelijk om jouw campagnes in te stellen voor verschillende doelstellingen. Uit onze eigen ervaringen en succes cases is gebleken dat Instagram zeer geschikt is voor het verhogen van je naamsbekendheid én voor het verhogen van je omzet.

Bovenstaande gaat echter alleen maar op als je weet waar je mee bezig bent. Instagram advertenties opzetten zonder kennis van zaken zal er al snel voor zorgen dat jouw budget niet optimaal besteed wordt. Het gevolg? Je verdiende euro’s verdwijnen als sneeuw voor de zon. Wil jij dit voorkomen? Schakel dan de hulp in van de specialisten van Molders Media.

Molders Media
Molders Media

Het creëren van de juiste content.

Waar Facebook steeds meer en meer een nieuwsplatform aan het worden is, zien wij bij Instagram dat visuele content nog steeds het belangrijkste is voor resultaat. Reclameboodschappen worden minder positief ontvangen dan bij Facebook het geval is en vandaar dat het van groot belang is om waardevolle (visuele) content te creëren. Hierbij is het belangrijk dat je consistent bent in de stijl van je content. Wanneer je namelijk telkens dezelfde stijl hanteert zullen gebruikers deze stijl op een gegeven moment herkennen en al snel de connectie leggen met jouw bedrijf. 

Het creëren van goede en waardevolle content wordt echter vaak onderschat. Gelukkig weten we bij Molders Media precies waar waardevolle content uit bestaat en hoe we deze content kunnen creëren. Maximaal rendement halen uit Instagram adverteren doe je door middel van het creëren van de juiste content.

Altijd meetbaar resultaat.

Net zoals bij Facebook alles meetbaar is, is dit ook bij Instagram adverteren het geval. Letterlijk alle data wordt opgeslagen en deze data kan natuurlijk gebruikt worden voor het optimaliseren van jouw campagnes. Wanneer wij aan de slag gaan met het optimaliseren van jouw Instagram campagnes nemen we deze data dan ook als uitgangspunt. We zetten verschillende (test)campagnes op en bepalen op basis hiervan welke campagnes voor het meeste rendement gaan zorgen. We testen bijvoorbeeld verschillende afbeeldingen, advertentieteksten, call-to-actions en nog veel meer.

Meten is weten en dit gaat in het geval van Instagram adverteren dan ook zeker op. Kan jij wel wat extra hulp gebruiken met het opzetten van jouw winstgevende Instagram campagnes? Dan is uitbesteden aan Molders Media de juiste zet.

Molders Media

Wat zijn Instagram advertenties.

Instagram is het meest populaire social media kanaal in Nederland en heeft in totaal meer dan één miljard gebruikers. 500 miljoen van deze gebruikers zijn dagelijks actief en 400 miljoen(!) gebruikers plaatsen dagelijks iets op Instagram Stories. Een gemiddelde gebruiker spendeert dagelijks zo’n 53 minuten op het platform. Dit zijn behoorlijk indrukwekkende statistieken vinden we zelf en nu je dit weet zal je waarschijnlijk het belang van Instagram adverteren een stuk beter begrijpen. Instagram advertenties kunnen je dus een enorm bereik opleveren, wat je uiteindelijk terug kan zien in meer bezoekers naar je website óf natuurlijk in meer verkopen.

Instagram advertenties zijn dus in principe betaalde berichten die in het nieuwsoverzicht óf in de Instagram Stories van je doelgroep naar voren komen. Instagram adverteren is mogelijk via de Instagram app óf via Facebook Ads Manager. De meest makkelijke manier om de advertenties te maken is door gebruik te maken van de Instagram app. Je gaat naar het bedrijfsprofiel van je bedrijf en selecteert het bericht dat je wilt promoten. Je hebt hierbij de keuze uit drie verschillende doelstellingen, namelijk:

  • Meer profielbezoeken genereren
  • Meer website bezoeken genereren
  • Mensen in de buurt van je bedrijf bereiken

Welke doelstelling je kiest is natuurlijk afhankelijk van hetgeen dat je wilt bereiken met Instagram adverteren. De doelstellingen spreken voor zich.

Kies je er echter voor om Instagram advertenties te maken met behulp van de Ads Manager van Facebook? Dan heb je wat meer mogelijkheden. De advertenties bestaan uit drie verschillende niveaus, namelijk campagne, advertentieset en advertentie. Als eerst ga je dus aan de slag met het kiezen van het doel van je campagne. Hierbij heb je de keuze uit de volgende doelstellingen:

  • Merkbekendheid
  • Bereik
  • Verkeer
  • Betrokkenheid
  • App-installaties
  • Videoweergaven
  • Leads genereren
  • Conversies

Vervolgens geef je binnen de advertentieset aan wat het budget van de campagne is, waar de advertenties vertoond moeten worden én natuurlijk selecteer je de doelgroep waaraan je de advertenties wilt vertonen. Hiervoor heb je dezelfde mogelijkheden als binnen Facebook, namelijk op basis van: interesses, leeftijd, locatie, gedrag, geslacht, taal en connecties.

Je krijgt direct een schatting van de grootte van de doelgroep te zien én van het geschatte dagelijks bereik. Vervolgens stel je in dat je advertentie enkel en alleen op Instagram vertoond wordt. Deze instelling is van belang, omdat de Facebook Ads Manager automatisch instelt dat de advertentie ook op Facebook wordt vertoond. Je hebt hierbij de keuze uit het Instagram nieuwsoverzicht en Instagram verhalen. Tenslotte bepaal je het budget van de campagne. Hierbij heb je keuze uit een dagbudget of een looptijd-budget.

Heb je alles ingesteld? Dan is het tijd om aan de slag te gaan met het maken van de advertentie. Hierbij is het dus van belang dat je gebruik maakt van waardevolle (visuele) content die de aandacht trekt van je bezoeker. Je hebt de keuze uit de volgende advertentievormen:

  • Carrousel-advertenties (meerdere afbeeldingen en teksten)
  • Afbeelding
  • Video
  • Diavoorstelling
  • Afbeelding (Instagram Stories)
  • Video (Instagram Stories)

Als allerlaatst stel je de gewenste URL in van je campagne, schrijf je een pakkende advertentietekst en een bijpassende call-to-action. Rond vervolgens de advertentie af en klaar is Kees. Jouw advertentie wordt vanaf nu vertoond op Instagram onder de doelgroep die je hebt geselecteerd.

Hoewel we het hierboven vrij makkelijk hebben beschreven merken we dat veel ondernemers moeite hebben met het maken van pakkende Instagram advertenties. Instagram is voor veel ondernemers een vrij nieuw social media platform en dit platform dient op een geheel andere manier benaderd te worden dan bijvoorbeeld bij Facebook het geval is. Je dient dan ook zeker wel kennis van zaken te hebben indien je het maximale uit je advertenties wilt halen. Heb je deze kennis helaas niet in huis? Geen zorgen. Wij hebben dit wel. Besteedt daarom Instagram adverteren uit aan Molders Media.

Instagram adverteren uitbesteden aan Molders Media.

Instagram adverteren uitbesteden aan Molders Media betekent dat wij aan de slag gaan met het bedenken, opzetten, uitvoeren, monitoren en optimaliseren van de campagnes. We regelen alles voor je. Van A tot Z. Vanzelfsprekend passen we alle nieuwste ontwikkelingen toe, mits deze natuurlijk van toegevoegde waarde zijn voor jouw business.

In vrijwel iedere branche hebben we winstgevende Instagram campagnes opgezet en wij hebben er dan ook alle vertrouwen in dat wij hetzelfde kunnen doen voor jou. Wij focussen ons op hetgeen waar we goed in zijn, zodat jij precies hetzelfde kunt doen. Namelijk het focussen op je eigen onderneming. Wij begrijpen dan ook dat je wel wat hulp kunt gebruiken met betrekking tot Instagram adverteren. Gelukkig zijn wij de moeilijkste niet en helpen we je graag met het maximaal rendement halen uit jouw Instagram advertenties. Dat is Instagram adverteren bij Molders Media.

Stefan Molders

Neem vrijblijvend contact op met Stefan.

Klaar om hoger in Google te komen?

Neem contact met ons op.