Page content

article content

Hoe komt mijn website hoger in Google?

Je website hoger in Google krijgen is vandaag de dag heel wat minder eenvoudig dan vroeger. Dit heeft niet alleen te maken met de steeds groter wordende concurrentie, daarnaast worden de eisen van Google er uiteraard niet minder op. Er zijn dan ook heel wat verschillende zaken waar je maar beter rekening mee kan houden wanneer jij de concurrentie voor wil blijven. Stel jij je ook de vraag; “hoe komt mijn website hoger in Google”? In dat geval kunnen de interessante tips die we je op deze pagina geven je helpen om je doelen te behalen.

Het bepalen van de belangrijkste zoekwoorden

Alle content die je op je website gaat publiceren is in de basis gebaseerd op een bepaald aantal belangrijke zoekwoorden. Dergelijke zoekwoorden kan je relatief eenvoudig achterhalen door gebruik te maken van een keyword tool, maar je kan ook bij jezelf te rade gaan welke woorden voor jouw doelgroep het meest van toepassing zijn. Het bepalen van deze zoekwoorden is belangrijk omwille van verschillende redenen. Je zal dan ook steeds kunnen vaststellen dat ze in diverse onderdelen van je website worden geïntegreerd, namelijk:

  • Ze moeten worden opgenomen in alle content die je publiceert;
  • Ze dienen te worden opgenomen in de paginatitels;
  • De belangrijkste zoekwoorden laat je altijd terugkomen in de meta-omschrijving;

Wanneer je niet beschikt over concrete kennis met betrekking tot de zoekwoorden die voor jouw website van belang zijn betekent dit dus dat de kans groot is dat je het optimale potentieel van jouw website nooit zal weten te behalen en dat is uiteraard erg jammer.

Zorg voor periodieke updates, zo blijft je website actueel

Wanneer jij op een bepaald ogenblik een website bezoekt waarbij het laatste bericht ettelijke jaren geleden is toegevoegd spreekt het voor zich dat je niet meteen de drang zal voelen om deze verder te ontdekken. Dat geldt ook voor jouw doelgroep. Omwille van deze reden is het altijd van belang om regelmatig de nodige updates te voorzien. Door periodiek nieuwe (waardevolle!) content toe te voegen krijgt je website niet alleen een actueel karakter, daarnaast zal Google ze ook een grotere autoriteit toekennen. Het toevoegen van een blog aan de website van je bedrijf is mede omwille van deze redenen altijd een goed idee.

Controleer de back-end van je website

Een website die enkele jaren geleden is ontwikkeld is mogelijk vandaag de dag niet meer mee met de actuele technieken. Controleer op z’n minst of je website responsive is en of je eventueel AMP zou kunnen integreren. Door de jaren heen is het duidelijk geworden dat vooral het mobiel verkeer de toekomst zal uitmaken. Het is dan ook altijd van belang om deze doelgroep zo optimaal mogelijk op hun wenken te bedienen. Door middel van een responsive design zorg je er alvast voor dat je website op alle platformen uitstekend wordt weergegeven, maar dat is niet alles. Wil je er zeker van zijn dat de laadsnelheid van je pagina’s voor alle mobiele gebruikers in alle omstandigheden wordt geoptimaliseerd? In dat geval kan het integreren van AMP in je website een absolute meerwaarde met zich meebrengen.

Zorg voor snelle en stabiele webhosting

Natuurlijk ogen de vele budgethosters met hun ronduit onrealistische prijzen aantrekkelijk, maar zijn ze ook de beste keuze? Goedkoop kan zomaar duurkoop blijken te zijn wanneer de hosting niet stabiel draait en je daardoor regelmatig geconfronteerd wordt met een bepaalde hoeveelheid downtime. Dit is niet alleen zeer vervelend en zelfs ronduit frustrerend voor (trouwe) bezoekers van je website, daarnaast spreekt het voor zich dat ook Google dit niet bepaald fijn vindt. Kwalitatieve hosting die over een goede uptime beschikt en bovendien je website snel kan inladen is een absolute vereiste wanneer je de hoogste posities in de belangrijkste zoekresultaten ambieert.

Zorg voor een optimale structuur en gebruiksvriendelijkheid

De gebruiksvriendelijkheid van een website zit hem niet alleen in de bereikbaarheid en de snelheid, maar ook in bijvoorbeeld de structuur waarover ze beschikt. Zorg er voor dat de weg voor je (potentiële) klanten of gebruikers van vraag naar antwoord zoveel als mogelijk is wordt beperkt. Dit zorgt voor een zo optimaal mogelijke conversie en bovendien zal je merken dat nieuwe content pagina’s door Google en andere zoekmachines ook veel sneller geïndexeerd zullen worden.

Creëer een constructief en kwalitatief backlinkprofiel

Je on-page SEO mag nog zo goed zijn, zonder kwalitatieve backlinks is de kans groot dat je het op de middellange tot lange termijn niet gaat redden. Je kan er voor kiezen om zelf op zoek te gaan naar relevante websites die aansluiten op deze van jou en verzoeken om een link, maar in het meest ideale geval doet jouw website dit voor jou. Hoe dan? Zeer eenvoudig. Door het schrijven en toevoegen van waardevolle (blog)artikelen aan je website en deze bijvoorbeeld te delen via social media is het mogelijk dat je vanuit alle uithoeken backlinks zal ontvangen. Deze kunnen afkomstig zijn van andere blogs, maar ook van community’s en dan uiteraard van social media kanalen zoals Facebook en Twitter. Elke backlink die je op deze manier ontvangt kan een boost geven aan je ranking in de zoekresultaten. Let wel, ook voor backlinks geldt dat kwaliteit tegenwoordig belangrijker is dan kwantiteit. Focus je dus met andere woorden niet zozeer op het ontvangen van zoveel mogelijk backlinks, maar wees er zeker van dat deze afkomstig zijn van betrouwbare bronnen die goed aansluiten bij jouw onderwerp en bovendien over een degelijke autoriteit beschikken.

Het optimaliseren van meta-omschrijvingen en titels

Eerder op deze pagina hebben we reeds aangegeven dat je er altijd goed aan doet om de belangrijkste zoekwoorden voor een bepaalde pagina op te nemen in de meta-omschrijving en de titel van de pagina in kwestie. Dat is echter niet het enige waar je rekening mee dient te houden. Zorg er bijvoorbeeld voor dat de lengte van de titels en de meta-omschrijvingen in lijn liggen met de richtlijnen van Google en voorzie indien mogelijk aan het einde van je meta-omschrijving een ‘call to action’. Op deze manier wordt de persoon die je zoekresultaat leest extra aangespoord om de pagina in kwestie ook daadwerkelijk te gaan bezoeken. Goede meta-omschrijvingen en titels kunnen niet alleen zorgen voor een hogere positie in de zoekresultaten, ze kunnen ook het aantal conversies van je website een flinke boost geven.

Hoger in Google met de kennis van onze experts!

Hoger in Google komen is één ding. Je positie vasthouden of nog verder verbeteren is nog iets helemaal anders. Alle experts zijn het er met elkaar over eens dat SEO een continue proces is dat nooit stopt. Elke dag opnieuw is er namelijk wel een nieuwe concurrent die jou naar de troon wil stoten en met de nodige regelmaat worden er door Google nieuwe eisen geïntroduceerd die de SEO van jouw website kunnen aantasten. Wil jij ook hoger in Google komen zonder je om al deze verschillende factoren zorgen te hoeven maken? In dat geval kunnen onze experts je daar ongetwijfeld bij helpen. Door een beroep te doen op onze diensten zal je kunnen vaststellen dat jij binnen de belangrijkste zoekresultaten met jouw websites altijd de mooiste posities in het vooruitzicht kan stellen. Meer weten? Aarzel dan niet langer en neem vandaag nog contact met ons op voor meer informatie!

Comment Section

0 reacties op “Hoe komt mijn website hoger in Google?

Plaats een reactie


*