Page content

article content

Google wijzigt naam advertentieproducten in ‘Google Ads’

Op 28 oktober 2000 lanceerde Google haar eigen advertentieplatform. Ze kreeg de naam ‘Google AdWords’ en werd gelanceerd met ongeveer 350 adverteerders. Door de jaren heen is er heel wat veranderd. Niet alleen heeft Google AdWords een groot aantal wijzigingen en uitbreidingen ondergaan, daarnaast is het uitgegroeid tot het belangrijkste advertentieplatform op het internet. Omdat Google van mening is dat de oorspronkelijke naam eigenlijk de lading niet meer dekt heeft het er dan ook voor gekozen om een nieuwe naam in het leven te roepen voor haar advertentieproducten. Google AdWords wordt binnenkort dan ook ‘Google Ads’.

Ook andere producten krijgen nieuwe naam

De wijziging van Google AdWords in Google Ads is niet de enige verandering waar Google partners rekening mee zullen moeten houden. Zo heeft Google eveneens bekend gemaakt dat DoubleClick Advertiser Products en Google Analytics 360 Suite binnenkort samen door het leven gaan onder de nieuwe naam ‘Google Marketing Platform’. DoubleClick Publisher Products en DoubleClick Ad Exchange krijgen dan weer de eenvoudigere naam ‘Google Ad Manager’ toegekend. Ondanks het feit dat de advertentieproducten van Google een nieuwe naam krijgen blijft het daar (vooralsnog bij). De tarieven die in rekening worden gebracht veranderen niet.

Introductie Display & Video 360

Google introduceert bovendien ook een nieuwe dienst, namelijk ‘Display & Video 360’. Het gaat hierbij om een combinatie van DoubleClick Bid Manager, Campaign Manager evenals Studio en Audience Center. Grote afwezige tot dusver in de bekendmakingen van Google is ‘Google Analytics’. Of ook deze service binnenkort door het leven zal gaan onder de noemer Google Ads is vooralsnog niet bekend. De wijzigingen zullen plaatsvinden vanaf 24 juli 2018.

Comment Section

0 reacties op “Google wijzigt naam advertentieproducten in ‘Google Ads’

Plaats een reactie


*