Finance & telecom marketing

Molders Media

Zeg “verzekeringen, hypotheken, banken, telefonie en beleggingsproducten”, en je schetst in het hoofd van je klant meteen een doemscenario: woekerpolissen, onduidelijke voorwaarden, kleine lettertjes die zelf kleine lettertjes hebben…

Vertrouwen is dus het sleutelwoord in deze branche. Maar da’s niet de enige uitdaging: Bij online marketing voor financiële producten ben je gebonden aan de strenge regels en eisen van de Autoriteit Financiële Markten. En er is grote concurrentie. Veel aanbieders. Veel producten.

Merkbeleving, online vindbaarheid, aanbod en mogelijkheid tot selfservice beïnvloeden in deze branche de aankoop. Da’s een hoop. We kunnen niet alles voor je fixen, maar bij het online marketing gedeelte kunnen we bijzonder lekker voor je aan de slag!

De voordelen van Molders Media.

  • Meerdere succes cases in de branche finance en telecom
  • We adviseren en handelen binnen de ethische grenzen van de Autoriteit Financiële Markten
  • We innoveren. Klein experimenteren, en bij succes opschalen. Zo vinden we best practises uit
Hi!
Ik ben Avtar.

jouw aanspreekpunt voor alle SEO en website gerelateerde vragen of opmerkingen.

Avtar Singh
 

Wat heb jij aan ons als bureau voor finance en telecom marketing?

Molders Media

Know – Like – Trust? Je nailt het met SEO en remarketing.

Know – like – trust zijn de fases die iemand doorloopt om klant bij je te worden. Zeker met financiële producten heeft een klant al snel het gevoel dat hij genaaid wordt.

Vertrouwen is dus belangrijk in de branche. Dit bouw je niet alleen op door je aanbod, prijzen en je dienstverlening, maar ook door je merk consequent onder de aandacht te brengen van je doelgroep. Online marketing is dus onmisbaar. Zeker voor nieuwe of onbekende spelers.

Zelf zijn we in deze branche fan van remarketing. Dat komt door het mere exposure effect: Doordat mensen je naam keer op keer voorbij zien komen (hallo SEO, bloggen en remarketing!), vertrouwen ze je merk eerder, en is de kans groot dat ze je op zijn minst overwegen bij de aankoopbeslissing.

Zekerheid in de online marketing jungle.

Overstappen naar andere aanbieders is zo gepiept in deze branche. 2 voorbeelden:

  1. Volgens onderzoeksbureau Motivaction is in 3 jaar tijd de helft van de consumenten overgestapt van mobiele telefoonaanbieder of contract.
  2. Onderzoeksbureau GFK concludeerde dat driekwart van alle klanten tijdens de klantreis wisselt van voorkeursverzekeraar.

De finance en telecom branche is dus een jungle. Oriënteren, Afwegen, Aankopen: In elke fase van de customer journey kunnen nieuwe spelers het speelveld opkomen om de markt op te eisen. Je moet dus in elke fase van de strijd aanwezig zijn. En zult dus een flink pakket aan online marketing mogelijkheden overwegen: SEO-copywriting, Facebook adverteren, Instagram marketing (jup, merkbeleving), remarketing, Google ads, E-mailmarketing…

Het kan een (financiële) uitputtingsslag zijn als je het niet slim aanpakt. In onze hele aanpak bouwen we daarom zoveel mogelijk zekerheid in: We doen haalbaarheidsonderzoek vooraf, je zit niet vast aan vaste budgetten, we beginnen klein en schalen op bij succes, en we hebben toffe succescases in de branche finance en telecom.

Dat is nog ‘s veilig je online marketing doen.

Molders Media
Molders Media

Kansen voor nieuwe en kleine spelers.

Zit je in een branche waarvoor mensen eerst het advies van een expert zoeken? Denk aan beleggen of hypotheken? Dan is de kans groot dat iemand graag face to face afspreekt voor een adviesgesprek. En de kans bestaat ook dat mensen liever zaken doen met een wat onbekendere maar 100% onafhankelijke kleine club of zzp-expert, dan met een groot bedrijf, waar je je als klant een nummertje voelt.

Online marketing biedt daarom leuke kansen voor nieuwkomers en kleinere spelers die -omdat ze onafhankelijk zijn – al snel 1-0 voor staan ten opzichte van de grote onafhankelijke ‘wij van WC-eend adviseren WC-eend’ spelers.

Een effectieve strategie is bijvoorbeeld deze: Door een combi van organische SEO / content marketing + lokale SEO + evt. Google Ads leren mensen in jouw regio je kennen en bouw je vertrouwen op. Bied daarnaast een laagdrempelig instapproduct aan, en de overgang van je marketing naar je sales kan bijzonder soepel verlopen. Wij helpen je hier graag bij.

Zo helpt Molders Media je verder.

We stellen samen met jou de strategie op die bij jou past. Die is afhankelijk van jouw branche, jouw doelgroep, jouw bedrijf, jouw aanbod, jouw budget en jouw doelstellingen.

We nemen alle mogelijkheden door, benoemen kansen en risico’s, en doen grondig vooronderzoek om haalbaarheid te bepalen. Tijdens de campagnes die we draaien houden we je bij de les, en heb je zelf inzicht in je data. Je hoeft dus niet op onze rapportages en telefoontjes te wachten.

Bel ons niet…

  • Als je Russische roulette wilt spelen met je portemonnee
    Jij bent eigenaar van al je data, je hebt toegang tot je eigen Google Analytics en je bent ook welkom met een klein budget. Best uniek in onze branche, kunnen we je vertellen. Maar wij vinden dat logisch.
  • Als je gelokt wilt worden met gouden bergen
    Je krijgt van ons altijd een eerlijk verhaal: We kunnen vooraf door onze vooronderzoeken al goed inschatten wat je resultaat gaat zijn. Zien we geen kansen, dan gaan we niet aan de slag voor je. Ook tussentijds sturen we bij.
  • Als je graag een tweede of zelfs derde bureau inschakelt voor je online marketing
    Andere online marketingdiensten nodig? Opschalen? Wij groeien met je mee. Omdat we als specialist in online marketing voor webshops ALLE vormen van online marketing aanbieden. En werken voor kleine spelers en de grootste bedrijven in hun branche.
  • Als je ’s avonds in slaap wilt vallen met ons antwoordapparaat
    Want als je ons belt op welk goddeloos tijdstip dan ook, is de kans heel groot dat we gewoon opnemen. En je probleem zelfs meteen fixen. Zodat de verkoop in je webshop gewoon door kan gaan, en je geen kostbare euro’s verliest.

Ok, je belt ons toch. Dan krijg je…

  • Een idee of je wel lekker met ons kunt samenwerken. Want niet iedereen kan onze directheid waarderen. We zijn hierin de Nederlanders onder de Nederlanders zeg maar.
  • Meteen je eerste praktische tips, omdat we meteen even naar je webshop kijken.
  • Meteen een strategische tip. Hoe je de belangrijkste online marketing valkuil in jouw branche vermijdt bijvoorbeeld.

We laten je graag persoonlijk onze cases zien. Maak een afspraak.

Avtar Singh

Neem vrijblijvend contact op met Avtar.

Klaar om hoger in Google te komen?

Neem contact met ons op.