Facebook retargeting

Molders Media

Facebook retargeting advertenties zijn ideaal wanneer jij de bezoekers van je website opnieuw wilt benaderen op Facebook. Deze mensen hebben je website al eens bezocht en dus interesse getoond in jouw producten of diensten. Retargeting is in principe niets anders dan je website bezoekers gericht informatie tonen waar ze eerder naar zochten.

Dit kan uitkomst bieden op het moment dat je merkt dat je website een hoog aantal bezoekers heeft, maar dat slechts een aantal van deze bezoekers daadwerkelijk overgaat tot een conversie, zoals een aankoop, het opvragen van informatie, het maken van een afspraak etc. Door middel van retargeting advertenties op Facebook worden de website bezoekers opnieuw in contact gebracht met jouw bedrijf, waardoor ze eerder geneigd zijn om te converteren. Je haalt dus het maximale uit je bestaande website bezoekers.

Wil jij nu ook het maximale uit je website bezoekers halen door middel van Facebook retargeting, maar heb je geen idee hoe je dit voor elkaar krijgt? Geen zorgen. Wij helpen je graag verder.

De voordelen van Facebook retargeting.

  • Facebook retargeting is goedkoop.
  • Je bereikt alleen potentiële bezoekers.
  • Je vergroot je naamsbekendheid en omzet.
Hi!
Ik ben Stefan.

Jouw aanspreekpunt voor alle SEA, social media en webshop gerelateerde vragen of opmerkingen.

 

Wat heb jij aan ons als bureau voor Facebook retargeting?

Molders Media

Retargeting is effectief.

Heb jij weleens direct online een product aangeschaft wanneer je voor de eerste keer in aanraking bent gekomen met dit product? Dan ben je waarschijnlijk één van de weinigen. De meeste mensen die online naar een product of dienst zoeken gaan zich namelijk eerst oriënteren. Tijdens deze oriëntatiefase vergelijken zoekers producten en diensten van verschillende websites met elkaar. Op het moment dat jouw product of dienst tijdens deze oriëntatiefase met een gerichte advertentie opnieuw op Facebook in beeld komt, zal je in het hoofd blijven hangen van de zoeker. Dit wordt ook wel ‘top of mind awareness’ genoemd. Het gevolg hiervan is dat je potentiële klanten als eerste aan jouw bedrijf denken wanneer ze een bepaald product of dienst nodig hebben.

Facebook retargeting is een dus een effectieve manier om onder de aandacht te blijven van je potentiële klanten.

Breng opnieuw je product of dienst onder de aandacht.

Door gebruik te maken van Facebook retargeting is het relatief eenvoudig om jouw product of diensten opnieuw te vertonen aan de gebruikers van dit social media platform. Toch is het zeer belangrijk om ervoor te zorgen dat je potentiële klanten je advertenties niet als irritant gaan ervaren, want dit kan juist tot een negatieve beeldvorming leiden van jouw bedrijf. Hier zit je natuurlijk niet op te wachten en daarom is het van belang om te voorkomen dat jouw advertenties té vaak worden vertoond aan je websitebezoekers. Dit kan voorkomen worden door de advertenties op de juiste manier in te stellen.

Hoe je dit doet? Daar hoef je je geen zorgen over te maken. Dat doen wij wel.

Molders Media

Wat is Facebook retargeting.

Facebook retargeting is het opnieuw benaderen van mensen die je website hebben bezocht door middel van advertenties op Facebook. Om hiervan gebruik te maken is het natuurlijk wel van belang dat je bijhoudt wie jouw website allemaal hebben bezocht. Dit kan door gebruik te maken van de zogenoemde ‘Facebook Pixel’. Deze pixel is een stukje code, vergelijkbaar met de tracking codes van Google Analytics, die je op je eigen website plaatst. Vanaf het moment dat je Facebook Pixel actief is zullen alle website bezoekers die via hun apparaat zijn ingelogd op hun Facebook account worden bijgehouden.

Zodra de Facebook Pixel genoeg data heeft verzameld kan je binnen het advertentiebeheer van Facebook een aangepaste doelgroep aanmaken. Hierbij is het mogelijk om bijvoorbeeld alle website bezoekers van de laatste 90 dagen te selecteren. Je advertenties worden dan enkel en alleen vertoond aan deze doelgroep.

Vervolgens ga je aan de slag met maken van de advertentie. Is het doel van je campagne om je conversie te verhogen? Dan is het belangrijk dat je de geselecteerde doelgroep door middel van de advertentie doorverwijst naar een conversiepagina. Zorg daarnaast altijd voor sterke, pakkende teksten en afbeeldingen. Het liefst wil je natuurlijk in spelen op je website bezoekers met specifieke advertenties, waarbij ze het gevoel hebben dat deze speciaal voor hun zijn. Een voorbeeld hiervan is een Facebook advertentie met een kortingscode voor je website. Door een kortingscode aan te bieden zal de drempel om iets te bestellen voor lager worden. Natuurlijk heb je hier vele verschillende mogelijkheden in en je kan je eigen creativiteit hier dan volledig op loslaten.

Tenslotte is het belangrijk om vervolgens te testen welke Facebook retargeting advertenties het beste werken. Zet verschillende advertenties op analyseer welke advertenties het meeste opleveren. Aan de hand hiervan kan je bepalen welke advertenties je stopt óf in je welke advertenties je meer budget gaat steken.

Heb jij na het lezen van bovenstaande nog geen idee hoe je aan de slag moet gaan met Facebook retargeting? Schakel dan de hulp in van de specialisten van Molders Media. Wij hebben de kennis én de ervaring om jouw online business naar een hoger niveau te tillen.

Facebook retargeting uitbesteden aan Molders Media.

Zodra je ervoor hebt gekozen om je Facebook retargeting aan ons uit te besteden ben je ervan verzekerd dat je een specialist in huis haalt. Voordat wij echter aan de slag gaan met bedenken, opzetten, uitvoeren en monitoren van je campagnes gaan we eerst bepalen of de advertenties voor jouw bedrijf van toegevoegde waarde kunnen zijn. Het is bijvoorbeeld hartstikke goed mogelijk dat de doelgroep van jouw bedrijf helemaal niet op Facebook aanwezig is. In dat geval heeft dan het dan ook weinig zin om deze advertenties binnen Facebook op te zetten. Is je doelgroep echter wel aanwezig op Facebook? Dan gaan we het liefst vandaag nog aan de slag.

Bij Molders Media vinden we het belangrijk dat iedereen doet waar ze goed in zijn. In ons geval is dat online marketing. Zodra wij dan ook voor jou aan de slag gaan focussen wij ons volledig op het maken van winstgevende Facebook retargeting campagnes. Wij focussen ons op dit onderdeel, zodat jij je kan focussen op hetgeen wat voor jou belangrijk is, namelijk het draaiende houden van je eigen bedrijf. Een win-win situatie dus, waarbij jij geen zorgen hoeft te maken over het opnieuw benaderen van je website bezoekers op Facebook. Wij regelen dit namelijk allemaal voor je.

Denk jij dat er kansen liggen voor jouw onderneming op het gebied van retargeting via Facebook? Twijfel dan geen moment om contact met ons op te nemen. Samen bespreken we je kansen en gaan we voor een beter resultaat, namelijk maximaal rendement halen uit jouw Facebook retargeting campagnes.

Stefan Molders

Neem vrijblijvend contact op met Stefan.

Klaar om hoger in Google te komen?

Neem contact met ons op.