Facebook remarketing

Molders Media

Tijd voor een quizvraag!

Je ziet op een webshop handig klusmateriaal, idioot grappige sokken voor je partner, of dat must have interieur item voor in huis. Koop je het meteen?

A: Ja, als het product goed is hoef ik niet meer verder te kijken.
B: Nee, ik wil eerst alle aanbieders vergelijken.
C: Wacht even: mijn vriendin belt / mijn kleuter slaat zijn zusje de hersens in / mijn trein rijdt net het station binnen.

De groep B en C is groooooot. Ze zien je aanbod, hebben de portemonnee al bijna in de hand, maar ze haken toch af. Om daarna te vergeten dat ze bezig waren met (het overwegen van) een aankoop. AAAARRGHH!

Adem in… Adem uit…

Want met onze Facebook remarketing campagnes haal je een groot deel van de B en C groep later alsnog binnen. Wanneer ze aan het einde van de dag op de bank ploffen en door hun Facebook tijdlijn scrollen, duikt namelijk exact dat klusmateriaal, die sokken, of dat interieurding op in een advertentie. Eventueel met woest aantrekkelijke kortingscode. Je klant herinnert zich ineens dat ie daar naar aan het kijken was, klikt op de advertentie, en rondt nu wél zijn aankoop af.

Zo kan Facebook remarketing voor je werken. Als je het tenminste goed aanpakt… Want er zijn nogal wat valkuilen waar je in kunt trappen. Daarom besteed je Facebook remarketing het beste uit aan een bureau met een bewezen trackrecord voor succes. Zo weet je dat je advertentiecampagne je altijd meer oplevert dan ie kost.

De voordelen van Facebook remarketing uitbesteden.

  • We kennen de strategie achter succesvolle Facebook remarketing. Die strategie verschilt per doelgroep, per branche, per product
  • We vertellen je ook wanneer het NIET verstandig is om te investeren in Facebook remarketing
  • Facebook remarketing is niet moeilijk: We kunnen klein beginnen en bij succes opschalen
Hi!
Ik ben Stefan.

jouw aanspreekpunt voor alle SEA, social media en webshop gerelateerde vragen of opmerkingen.

Stefan Molders
 

Wat heb jij aan ons als bureau voor Facebook remarketing?

Molders Media

Eerst zien, dan geloven.

Zit je zelf niet op Facebook en wil je eerst zien of ‘t werkt? Ben je klaar met marketingbureaus die meteen duizenden euro’s van je willen om iets nieuws op te zetten?

We voeren vooraf altijd een haalbaarheidsonderzoek voor je uit. Omdat we zelf ook alleen werken aan campagnes waar we in geloven. Niemand heeft iets aan een mislukte Facebook remarketing campagne. Jij bent je euro’s kwijt, en wij hebben liever geen chagrijnige klant die negatieve recensies schrijft.

En dus kun je bij ons vaak al met een klein budget beginnen. We stellen op basis van eerdere cases, jouw product en jouw doelgroep in hoe we gaan targeten. Zodra je merkt dat het inderdaad werkt en je er meer conversie door krijgt, kunnen we ook je remarketing budget ophogen.

Tweaken. Bijsturen. Optimaliseren.

Hoeveel dagen, en hoe vaak per dag moet je je advertentie onder de aandacht brengen van je doelgroep op Facebook? Dit verschilt nogal per product. Voor een niet noodzakelijke maar wel superleuke interieur gadget ben je na een paar dagen wel klaar met remarketen. Voor producten waar mensen langer over nadenken, zoals het boeken van een online groepsvakantie of duur klusgereedschap kun je langer remarketen.

Duizelt het je al? Geen zorgen: Wij stellen op basis van eerdere cases, jouw product en jouw doelgroep de campagne in. We monitoren. Verzamelen data. Koppelen terug. Stellen bij waar nodig. Waardoor jij altijd weet dat we met aandacht jouw campagne voeren.

Molders Media

Facebook remarketing uitbesteden aan Molders Media.

Facebook remarketing is in veel gevallen een schot voor open doel. Je doelgroep is al op die ene productpagina van je webshop geweest. Kent je product al. Heeft interesse getoond. Die ene extra klik vanuit je remarketing advertentie is dus verleidelijk dichtbij. Met als doel natuurlijk het rammen op die bestelknop.

Levert Facebook remarketing dus gegarandeerd meer euro’s op voor je webshop? Nee. Want zoals met alle vormen van marketing: mensen moeten je producten wel willen, je prijzen moeten kloppen, je webshop moet betrouwbaar overkomen, Google moet vriendelijke recensies over je tonen, en zo zijn er nog een stuk of wat factoren die de aankoopbeslissing van je klant beïnvloeden.

Maar omdat we bij al onze klanten eerst een haalbaarheidsonderzoek uitvoeren, kunnen we vooraf je kansen al erg goed inschatten. En hadden we al gezegd dat we alleen met je in zee gaan voor Facebook remarketing als we er zelf ook in geloven dat het jou meer omzet op gaat leveren? Gewoon een eerlijk verhaal. Hebben we allebei het meest aan.

We laten je graag persoonlijk onze succes cases zien. Maak een afspraak.

Stefan Molders

Neem vrijblijvend contact op met Stefan.

Klaar om hoger in Google te komen?

Neem contact met ons op.