Facebook adverteren

Molders Media

Facebook adverteren is voor vrijwel iedere online business dé manier om een specifieke doelgroep te bereiken en zodoende de naamsbekendheid, het bereik, de omzet of de interactie met je bedrijf te vergroten. Facebook is uitgegroeid tot het grootste social media platform ter wereld met zo’n 1,5 miljard gebruikers. Zo’n 9,6 miljoen Nederlanders zijn actief op dit social media kanaal, waardoor adverteren via Facebook één van de populairste advertentiemogelijkheden is binnen online marketing.

Door Facebook adverteren op een goede manier in te zetten is het mogelijk om de online aanwezigheid van jouw online business aanzienlijk te vergroten. Natuurlijk dien je in dit geval wel te weten waar je mee bezig bent. Campagnes die slecht zijn ingericht zorgen er namelijk voor dat je geld weggooit. Wil jij dit voorkomen of heb je hulp nodig bij het opzetten van jouw Facebook campagnes? Schakel dan de hulp in van Molders Media.

De voordelen van Facebook adverteren.

  • Specifieke targeting op basis van interesses en demografische kenmerken van je doelgroep.
  • Facebook vergroot je zichtbaarheid en naamsbekendheid.
  • Betaalbaar een zeer groot publiek bereiken.
Hi!
Ik ben Stefan.

Jouw aanspreekpunt voor alle SEA, social media en webshop gerelateerde vragen of opmerkingen.

 

Wat heb jij aan ons als bureau voor Facebook adverteren?

Molders Media

Doelgericht adverteren op Facebook.

Eén van de grootste voordelen van Facebook adverteren ten opzichte van andere online marketingkanalen is dat je bij Facebook adverteren je doelgroep heel specifiek kunt benaderen. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om op basis van demografische kenmerken, interesses, affiniteiten doelgroepen, retargeting-lijsten of vergelijkbare doelgroepen gerichte advertenties te maken.

Op het moment dat jouw Facebook campagnes dus zo optimaal mogelijk zijn ingericht ben je ervan verzekerd dat je advertenties daadwerkelijk terecht komen bij mogelijk geïnteresseerden. Je budget wordt dus zo optimaal mogelijk besteedt, waardoor jij het meeste rendement uit je campagnes kan halen.

Heb je echter geen idee hoe jij jouw Facebook campagnes zo optimaal mogelijk inricht? Geen zorgen. Daar heb je ons voor. Wij helpen je graag verder.

Verhogen van je naamsbekendheid en omzet.

Op het moment dat je met Facebook adverteren aan de slag gaat heb je de keuze uit verschillende campagne doelstellingen. Zo heb je specifiek de mogelijkheid om je campagnes te richten op het vergroten van je naamsbekendheid of te richten op het behalen van meer conversies. Wanneer je ‘conversies’ als doelstelling hebt gekozen zal jouw advertentie vertoond worden aan mensen waarbij de kans het grootst is dat zij converteren. Dit doet Facebook door gebruik te maken van de data die ze tot hun beschikking hebben.

Inmiddels heeft Facebook zich allang bewezen als volwaardig advertentieplatform voor het verhogen van naamsbekendheid en omzet. Wil jij nu ook jouw naamsbekendheid of omzet verhogen door middel van Facebook adverteren? Besteedt dan Facebook adverteren uit aan Molders Media.

Molders Media
Molders Media

Het creëren van de juiste content.

Om het maximale uit Facebook adverteren te halen is het van belang dat je content maakt die opvalt en dus interesse wekt. Op voorhand is het moeilijk in te schatten welke content nu het beste geschikt is voor je doelgroep, maar gelukkig houdt Facebook alle data van je campagnes bij. Op het moment dat wij aan de slag gaan met het creëren van content testen we dan ook altijd welke content het beste werkt. Op basis van deze testen kunnen we bepalen welke content het beste aansluit bij je doelgroep en welke content dus het meest geschikt is voor het behalen van je doelstellingen.

Het creëren van goede content is echter een vak apart en voor het maken van deze content dien je je doelgroep te onderzoeken. Heb jij geen idee hoe je moet uitvinden welke content past bij jouw doelgroep óf vind je het lastig om deze content zelf te maken? Besteedt dan jouw Facebook adverteren uit aan Molders Media.

Altijd meetbaar resultaat.

Alles binnen het adverteren op Facebook is meetbaar. Facebook houdt bij aan hoeveel mensen je advertentie vertoond wordt, hoeveel mensen klikken op je advertentie, hoeveel mensen converteren en nog veel meer. Het voordeel aan advertenties op Facebook is dat je dus binnen één oogopslag kunt zien welke campagnes goed lopen en welke advertenties je alleen maar geld kosten.

Op basis van deze data is het mogelijk om je campagnes te optimaliseren. Zie je dat een bepaalde campagne heel goed aanslaat? Dan kan je hier meer budget insteken om het maximale uit de campagne te halen. Bij Molders Media hebben we inmiddels jarenlang ervaring met Facebook adverteren en we kennen alle in’s en out’s van Facebook. Wil jij profiteren van winstgevende Facebook campagnes? Neem dan contact met ons op en vraag naar de mogelijkheden.

Molders Media

Wat zijn Facebook advertenties.

Een Facebook advertentie is precies hetgeen wat je van de naam verwacht, namelijk een advertentie binnen het social media platform Facebook. Echter heb je heel wat mogelijkheden wanneer het aankomt op het gebied van Facebook adverteren. Het eerste wat je echter moet doen bij het aanmaken van een Facebook campagne is de doelstelling van de campagne selecteren. Hierbij heb je keuze uit drie basiscategorieën, waar weer verschillende doelstellingen onder vallen:

  • Bekendheid – Genereer interesse in je bedrijf, producten of diensten. Ideaal voor het vergroten van je naamsbekendheid.
    • Merkbekendheid – Vergroot de bekendheid van je bedrijf
    • Bereik – Vertoon je advertentie aan zoveel mogelijk personen
  • Overweging – Zorg ervoor dat mensen gaan nadenken over je bedrijf en op zoek gaan naar meer informatie.
    • Verkeer – Stuur mensen door naar een pagina binnen je website
    • Betrokkenheid – Bereik mensen die het meest waarschijnlijk interactie zullen hebben met je advertentie
    • App-installaties – Verwijs gebruikers door naar de App Store om de app van je bedrijf te installeren
    • Videoweergaven – Vertoon je video-advertenties aan mensen die het waarschijnlijk gaan bekijken
    • Leadgeneratie – Verzamel interessante leads voor je onderneming
    • Chatberichten – Kom in contact met Facebook gebruikers en communiceer met ze om interesse te wekken
  • Conversies – Overtuig mensen met interesse in je bedrijf om producten of diensten te gebruiken of te kopen.
    • Conversies – Stimuleer Facebook gebruikers om te converteren (aankoop, downloaden van app, registratie, contactgegevens achterlaten)
    • Verkopen uit catalogus – Vertoon producten uit je webshop om verkopen te realiseren
    • Winkelverkeer – Promoot je fysieke winkellocatie.
    • Ten tweede kan je precies bepalen waar je advertentie vertoond moet worden, hierbij heb je de keuze uit:

      • Facebook-nieuwsoverzicht – je advertenties worden weergeven in het nieuwsoverzicht van Facebook. Hierbij heb je eventueel nog de mogelijkheid om je advertenties enkel aan mobiele bezoekers of aan bezoekers via de computer te vertonen. Natuurlijk kan je ook kiezen voor beide.
      • Instagram-overzicht – Vertoon je advertenties aan mobiele gebruikers van Instagram. De advertenties worden weergeven aan mensen die door het nieuwsoverzicht van Instagram bladeren.
      • Facebook Marketplace – Vertoon je advertenties op de startpagina van Facebook Marketplace of aan mensen die bladeren door de Marketplace.
      • Facebook-video-overzichten – Je advertenties worden weergeven in de video-sectie van Facebook, het Facebook nieuwsoverzicht en binnen Facebook Watch.
      • Rechterkolom van Facebook – Vertoon je advertenties in de rechterkolom van Facebook. Je advertenties worden alleen vertoond aan mensen die gebruik maken van Facebook op hun computer.
      • Instagram Ontdekken – Vertoon je advertenties binnen de feed van Instagram Ontdekken.
      • Postvak IN van Messenger – Je advertenties worden weergegeven op het tabblad Start van Messenger.
      • Facebook Stories, Instagram Stories en/of Messenger Stories – je advertenties worden weergeven binnen de verhalen van Facebook, Instagram of Facebook Messenger
      • In-stream advertenties – Vertoon je advertenties in Video on Demand en binnen goedgekeurde livestreams van Facebook.
      • Zoekresultaten op Facebook- Vertoon je advertenties binnen de relevante zoekresultaten van Facebook en Facebook Marketplace.
      • Chatberichten – je advertenties worden weergegeven als chatberichten aan mensen die een gesprek met je voeren in Messenger
      • Expresartikelen van Facebook:je advertenties worden weergegeven in expresartikelen in de mobiele Facebook-app.
      • Apps – Vertoon je advertenties binnen apps in het Audience Network, eventueel in ruil voor een beloning.

      Zoals je hierboven hebt kunnen zien heb je enorm veel mogelijkheden met betrekking tot Facebook adverteren. Je kan kiezen uit verschillende doelstellingen en daarnaast kan je precies bepalen waar je wilt dat jouw advertenties vertoond worden. Heb je eenmaal een doelstelling bepaald en weet je precies waar jouw advertenties vertoond moeten worden? Dan wordt het tijd om de doelgroep te formuleren. Dit kan op basis van de volgende gegevens:

      • Demografisch (geslacht, leeftijd, land, etc)
      • Gedrag
      • Interesses
      • Affiniteiten doelgroepen
      • Retargeting, waaronder ook e-mail remarketing
      • Vergelijkbare doelgroepen (Profielen van gebruikers met dezelfde interesses en eigenschappen als volgers van de bedrijvenpagina)

      Op het moment dat je bepaald hebt wat de doelstelling van je campagne is, waar je advertentie weergeven moet worden én aan wie de advertentie weergeven moet worden is de volgende stap het bepalen van het budget. Je hebt hierbij de keuze uit zowel een dagbudget als een looptijd-budget. Indien je kiest voor het looptijd-budget zal er niet meer dan dit budget over de looptijd van de campagne worden uitgegeven.

      Als laatste ga je aan de slag met het creëren met het schrijven van de advertenties. Wij raden je aan om altijd gebruik te maken van sterke afbeeldingen. Besteedt daarnaast voldoende tijd aan het schrijven van een sterke advertentietekst.

Facebook adverteren uitbesteden aan Molders Media.

Bij Molders Media hebben we jarenlange ervaring op het gebied van Facebook Adverteren. We hebben de laatste jaren alle belangrijke ontwikkelingen meegemaakt en kennen inmiddels alle mogelijkheden. Het is in principe goed mogelijk om zelf aan de slag te gaan met Facebook adverteren alleen de praktijk leert dat het moeilijk wordt om rendement uit je campagnes te halen zónder dat je weet wat je aan het doen bent.

Onze specialisten richten jouw campagnes zó in dat we met jouw budget het maximale rendement kunnen behalen. We onderzoeken je doelgroep en maken gebruik van alle beschikbare data in Facebook om te bepalen wat de meest rendabele campagnes zijn voor jouw online business.

Wil jij nu ook het maximale halen uit jouw Facebook campagnes? Dan is Facebook adverteren aan Molders Media een uiterst slimme zet. We regelen alles voor je, campagnes bedenken, opzetten, uitvoeren en monitoren. Dat is Facebook adverteren bij Molders Media.

Stefan Molders

Neem vrijblijvend contact op met Stefan.

Klaar om hoger in Google te komen?

Neem contact met ons op.