Content marketing

Molders Media

De officiële definitie van content marketing is het creëren en distribueren van waardevolle, relevante en consistente content, met als doel om een duidelijk gedefinieerde doelgroep aan te trekken en te behouden. Het uiteindelijke doel is om deze doelgroep om te zetten tot winstgevende klanten.

Dit is natuurlijk een hele mond vol, maar in principe komt deze vorm van online marketing neer op het helpen van potentiële klanten bij het oplossen van hun problemen. Dit doe door je het schrijven van relevante content, oftewel content die waardevol is voor de lezer.

Google herkent waardevolle content op je website of webshop, met als gevolg dat je hoger zal ranken in de zoekresultaten van Google.

De voordelen van content marketing.

  • Google loves content.
  • Content is duurzaam. Je profiteert langer van de investering.
  • Overtuig bezoekers om klant te worden.
Hi!
Ik ben Avtar.

Jouw aanspreekpunt voor alle SEO en website gerelateerde vragen of opmerkingen.

Avtar Singh
 

Wat heb jij aan Molders Media als jouw content marketing bureau?

Molders Media

Sterke SEO teksten voor Google en jouw bezoeker.

De tijd dat er teksten werden geschreven enkel en alleen om hoger te ranken in de zoekresultaten van Google is voorbij. Vroeger was het namelijk zo dat wanneer je sterke SEO teksten schreef je deze hogere ranking binnen Google zou behalen. Steeds meer bedrijven werden goed in het schrijven van deze teksten en ieder bureau haalde eigenlijk hetzelfde trucje uit.

Google had dit trucje al snel door en tegenwoordig is er heel wat veranderd in de aanpak van deze teksten. Ondanks dat SEO teksten tegenwoordig nog steeds hét belangrijkste punt jouw content marketing strategie zijn, dien je bij het schrijven van SEO teksten uit te gaan van het bieden van waardevolle informatie aan de lezer. Door het schrijven van waardevolle content als uitgangspunt te nemen zal Google je steeds meer als autoriteit zien binnen jouw branche met als gevolg dat je website meer waarde krijgt en stijgt in de organische zoekresultaten van Google.

Verkoop jouw product of dienst op de juiste manier.

Verkoop jij producten of diensten van een hoge kwaliteit? Geweldig. Het nadeel? Iedereen zegt dat ze producten of diensten van hoge kwaliteit verkopen. Het wordt dus erg moeilijk om je op deze manier te onderscheiden van je concurrenten.

Hoe onderscheid je je dan wel van je concurrentie? Dit doe je door in je content de voordelen voor jouw doelgroep te benoemen. We geven je even een voorbeeld: je verkoopt robotstofzuigers. Wanneer je in je content aangeeft dat deze robotstofzuiger een hoge zuigkracht heeft zal iedereen je geloven, maar waarschijnlijk zien ze de waarde van het product voor hun eigen situatie niet in. Op het moment dat je in je content aangeeft dat ze door het gebruik van jouw robotstofzuiger meer tijd overhouden voor leuke dingen, dan zal de lezer zich persoonlijk aangesproken voelen. Ze zien de voordelen van het product in voor hun eigen situatie en zullen eerder geneigd zijn om over te gaan tot aankoop.

Molders Media
Molders Media

Content is meer dan alleen tekst.

Hoewel sterke SEO teksten de motor zijn van jouw strategie bevat content marketing meer dan alleen teksten. Waardevolle content kan namelijk ook afbeeldingen, banners, blogposts, infographics en video’s bevatten. Teksten en visuele content vullen elkaar namelijk aan. Bij het maken van onze content houden we dan ook altijd rekening met de volgende vraag: “Is deze content waardevol in de ogen van mijn bezoekers?” Wanneer dit het geval is met jouw afbeeldingen, video’s of infographics kan je deze content gebruiken op je website. Is dit echter niet het geval dan kan deze content beter achterwege worden gelaten.

Het uitgangspunt van jouw content marketing strategie dient relevantie te zijn, want ook Google beoordeeld jouw content op basis van relevantie. Hoe relevanter jouw content is in de ogen van jouw website bezoekers, hoe relevanter de content wordt beoordeeld door Google.

Wat is content marketing.

Content marketing komt dus eigenlijk neer op het feit dat je als bedrijf de informatiebehoefte van je klanten centraal stelt. Het laatste dat je wilt doen is dan ook je eigen producten of diensten de hemel in prijzen. Content die inspireert, problemen oplost, vragen beantwoord, vermaakt of op een andere manier waarde toevoegt aan jouw website of webshop is geschikt voor content marketing. Alle overige content is reclame.

Content marketing is de laatste jaren steeds populairder geworden. Dit heeft vooral te maken met de opkomst van social media. We krijgen iedere dag een stuk meer informatie voorgeschoteld dan vóór social media het geval was. Het gevolg hiervan is dat wij als mensen erg snel in staat zijn om te bepalen of iets reclame is of niet. Dit heeft weer als gevolg dat we op grote schaal reclame zijn gaan negeren of gelijk wegklikken.

Hoe kunnen we dit dan oplossen? Dit kan door het schrijven van waardevolle content die in de ogen van de lezer niet als reclame wordt gezien. Het doel van content marketing is om de jouw content zó waardevol te maken dat deze content massaal gedeeld zal worden. Dit noemen we ook wel ‘engagement’. Hoe hoger de engagement op jouw content, hoe waardevoller je content is.

Content marketing uitbesteden aan Molders Media.

Op het moment dat je kiest voor Molders Media voor het uitvoeren van content marketing willen we je alvast duidelijk maken dat we je nooit keiharde stijging in omzet kunnen beloven. De stijging van je omzet is namelijk van meer afhankelijk dan enkel en alleen het schrijven van relevante content. Het is namelijk ook belangrijk dat je goed nadenkt over de markt waarin je je bevindt, over de concurrentie, maar we hebben het ook vaak genoeg meegemaakt dat de prijsstrategie van één van onze klanten niet overeen kwam met de rest van de markt. In dat geval wordt het dan ook lastig om betere resultaten te behalen enkel en alleen door content marketing.

Ondanks dat er dus heel wat factoren meespelen die bepalend zijn voor het succes van jouw content marketing strategie hebben we de laatste jaren meermaals bewezen dat deze strategie vandaag de dag nog steeds werkt. Zelfs in de meest concurrerende branches hebben we topposities weten te behalen in de organische zoekresultaten van Google.

Wil jij nu ook profiteren van een website die boordevol waardevolle content staat, zodat Google jouw website als een autoriteit gaat beschouwen? Twijfel dan geen moment om contact met ons op te nemen. Wij hebben jarenlange ervaring met content marketing en we kunnen je verzekeren dat wij je kunnen helpen om jouw website waardevoller te maken, waardoor de topposities in Google binnen handbereik liggen.

Avtar Singh

Neem vrijblijvend contact op met Avtar.

Klaar om hoger in Google te komen?

Neem contact met ons op.